søndag den 17. juli 2011

En historie om ægte venskab


Lidt om venskab..
Dette er en historie om to venner, der vandrer i ørkenen.


En gang kommer de op at skændes, og den ene giver den anden en ørefigen.

Sidstnævnte, som får ondt, men ikke
siger noget, skriver i sandet:

"I dag fik jeg en ørefigen af min ven".

De går videre og kommer til en oase, hvor de bestemmer sig til at bade.

Ham der tidligere fik ørefigen er ved at drukne, men hans ven redder ham.

Da han er kommet til sig selv igen, graverer han i en sten:

" I dag reddede min bedste ven mit liv".

Vennen spørger ham så:

"Da jeg slog dig, skrev du i sandet - nu da jeg har reddet dig, graverer du på en sten. –

Hvorfor?"

Den anden svarede: " Når nogen gør os ondt, skal det skrives i sand, hvor tilgivelsens vind kan viske det ud.

Når nogen gør os godt, skal vi gravere det i sten, hvor ingen vind nogensinde kan slette det.

Lær dig at skrive dine sår i sand Og dine glæder i sten."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar